Pippi är starkare än Yes och Ikea

ALV rankas åter som Sveriges starkaste varumärke. ”Överraskande, när vi konkurrerar med varumärken som inte påverkas lika starkt av pandemin”.

Vimmerby 16 oktober 2020 14:30

Det säger marknads- och försäljningschef Lena Möller.

Att Astrid Lindgrens Värld på nytt kniper förstaplatsen i kategorin ”Nöjesattraktioner” i Swedish Brand Awards konsumentundersökning är jätteroligt, tycker Möller.

– Men mer överraskande och fantastiskt roligt är det att vi rankas som Sveriges starkaste varumärke alla kategorier, med där 400 varumärken i 30 olika branscher.

 

ALV är med andra ord starkare varumärke än Yes, Ikea, Systembolaget och en rad stora bilmärken. Men vad gör det för skillnad?

– Det är ett kvitto att vår långsiktiga strategi fungerar. Det känns särskilt bra en säsong som den här, när vi inte kunnat ha öppet. 

Så jobbar vi med nyheter
 Läs mer här!
Rebecca Forsgren Malmström

Ämnen du kan följa
Läs mer!
Ishockey

Braksuccé för tidigare VH-profilen

Fotboll

Kraftfulle backen flyttar hem – står mellan två lag

Vimmerby

Vänstern: Pengar till barnomsorg på obekväma tider

Fotboll

Får DSK gratisplatsen eller inte?

Vimmerby

Större kronhjort misstänks skjuten av tjuvjägare

Visa fler