En snabbtitt räcker för att upptäcka betydande exteriöra skillnader mellan nya R32 och vanliga Golf. Designmässigt handlar det om ett läckert spoilerpaket, tuffa 18-tums fälgar, en vinge i aktern och ett sänkt sportchassi. Dessutom ingår två rejäla avgaspipor som sticker ut mitt under den bakre stötfångaren. Det hela resulterar i en körmaskin som bjuder på bilkörning för hela slanten. Är det dags att skrika "foore" till konkurrenterna?
SupertalangDet är få bilmodeller som kan skryta över att ge namn åt ett helt segment och Golfklassen är ett välkänt fenomen alltsedan världspremiären 1974. Totalt har över 21.5 miljoner exemplar tillverkats och därmed har Golf faktiskt kört om Bubblan i rekordboken. För att fira detta har Volkswagens konstruktörer tagit fram nya R32 och bättre supertalang får man anstränga sig för att hitta. Under huven jobbar nämligen en vinkelsexa på 240 hästkrafter och dessa skjuter i väg bilens fyra hjul med imponerande styrka. Från stillastående till hundra rullar på 6.6 sekunder och toppfarten är 247 knutar. Bakom ratten är det naturligtvis lätt att trivas. Skålade sportstolar, greppvänlig racingratt och fräcka aluminiumdetaljer är standard. Vad folkas "golfproffs" kommer att kosta är dock en välbevarad hemlighet. Men tro mig - det underlättar om ditt efternamn är Woods, Montgomerie eller Parnevik!
Golf utan handikapp
(Wolfsburg - Tyskland)Inom kort går en "golfrunda" fortare än någonsin och det beror varken på nyutvecklade klubbor eller bättre bollar. Nej, det är Volkswagen som presenterat en magnifik Golf utan handikapp. Vad sägs om fyrhjulsdrift, hård fjädring, skålade säten, hög ljudnivå och en makalös sexa på 240 hästar? Imponerande säger jag - dumdristigt säger andra.
Foto:
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!