När Mini återlanserades 2001 så blev många kunder blåsta på konfekten, för var fanns den eftertraktade cabben?
Åren gick, inget hände och till sist tog stylingfirmorna lagen i egna händer. Vinkelslipen åkte fram och taken blev till skrot. Kunderna skrattade ända fram tills den första regndagen, då suffletten plötsligt blev ett ofrivilligt sprinklersystem. Men det behöver vi inte oroa oss för i originalversionen av Mini Cabrio.
Singlar på jaktÄnda sedan de första spionbilderna började dyka upp på cabrioletversionen så har det vattnats i munnen.
Minsta skruv bär spår av minutiös formgivning och innehåller mycket nostalgi.
Det fällbara tygtaket bjuder exempelvis på en klassisk finess: den främre delen kan skjutas undan medan bakpartiet stannar på plats. Naturligtvis har engelsmännen försett cabben med två skyddsbågar bakom baksätespassagerarna - i fall olyckan skulle vara framme.
Det kan behövas, under huven erbjuds nämligen två bensinmotorer på antingen 90 eller 115 hästar. Då återstår bara frågan vem som kommer att köpa nya Cabrio?
Jo, enligt Minis marknadssnubbar så är hälften av köparna karriärkvinnor under fyrtio år 25 procent av dessa är dessutom på jakt efter den rätte mannen och 75 procent äger mer än en bil. Nå, platsar du?
Hårresande vårtecken
Snön har knappt hunnit smälta innan det första vårtecknet dyker upp och sätter fart på alla slumrande sinnen. Mini har nämligen presenterat en nostalgisk "hundkoja" utan tak vilket bäddar för en hårresande upplevelse. Bilen härstammar naturligtvis från landet som vädergudarna glömde - men sanningen är att England säljer flest cabbar i Europa!
Foto:
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!