"Nya Hummer H2 har utvecklats för att passa i stan" säger försäljningschefen Steve Hill. Men frågan är om den här kolossen någonsin kommer att smälta in i den svenska vardagen? Bilen framstår nämligen som lite halvgalen och helt osannolik. Det är som om du skulle möta "Terminator" i kassakön på snabbköpet. Man blir vettskrämd vid första mötet...
Inslagen HummerYttermåtten är jämförbara med en stridsvagn, tjänstevikten är tre ton, bränsletanken rymmer 121 liter och markfrigången är 25 centimeter. Vem har sagt att storleken inte har någon betydelse? För att ytterligare förstärka karossen så byggs nya H2 på samma sätt som flygplan sammanfogas, med lim och nitar. Det kan behövas för under huven jobbar en björnstark V8 på 316 hästar. Noll till hundra rullar på tio sekunder och toppfarten är 157 km/h beroende på de grovmönstrade terrängdäcken. Interiören påminner mångt och mycket om storebror H1, bilen som utvecklades på uppdrag av det amerikanska försvaret till Gulfkriget. Allt är grovt tilltaget och fem Schwarzeneggers får plats utan problem. På tal om Arnold så fyllde muskelknutten 55 år i veckan och överst på önskelistan stod en H2. Försäljningschefen var inte sen att nappa på idén, han gratulerade nämligen med en hårdsmällt Hummer.
Givetvis inslagen!
Den sista actionhjälten
(South Bend - USA)Det har blivit lite för enkelt att köra bil. Missförstå mig rätt - Citroën har övergett "badrumsvågen", Peugeots inredning är befriad från konstigheter och nu kan Saab-nyckeln tas ur även om backen inte är ilagd. Dessutom är allt ifrån koppling till torkarreglage standardiserat. Det är bara att tuta och köra. Men det finns en sista actionhjälte: Hummer låter sig inte köras hur som helst!
Foto:
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!