Med musikalen Oliver vill arrangörerna att de teaterintreserades blickar ska vändas mot Eksjö.
Bussbolag har bland annat uppvaktats att sätta ihop attraktiva respaket med teater så att bland annat Stockholmarna ska söka sig till Eksjö.
Man ska också delta på Turistmässan i Göteborg för att marknadsföra den småländska kultursatsningen.
ABF står bakom projektet som man hoppas ska samla sjuhundra i publiken vid varje föreställning.
Satsningen är en ekonomisk risk och det krävs att man får minst 20 000 besökare för att miljonsatsningen ska gå hem ekonomiskt.
Hittills har bara ett par tusen biljetter bokats men ledningen för teatersatsningen är ändå inte speciellt oroliga, i allafall inte utåt.
- Folk i närområdet köper inte biljetter förrän senare, säger projektledare och regissör Gunnar Forsell.
300 engagerade i stor musikalsatsning
36 föreställningar och totalt 25 200 biljetter. Över 150 amatörer och några proffs från bland annat Mamma Mia och Dramaten.Premiären för vad som marknadsförs som världens största musikal närmar sig i Eksjö.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!