Det bästa resultatet någonsin för tattoot

Eksjö International Tattoo blev både en musikalisk och publikmässig framgång. Men även en ekonomisk succé.

Årets tattoo blev en riktig succé både innehållsmässigt, besöksmässigt och ekonomiskt.

Årets tattoo blev en riktig succé både innehållsmässigt, besöksmässigt och ekonomiskt.

Foto:

Eksjö/Mariannelund2014-10-16 06:24


En framgångsrik marknadföring tros vara anledningen till att tattoot fick en större publik än vad som väntats.
Tillsammans med lägre omkostnader gav evenemanget dessutom 400 000 kronor i överskott.
Eksjö Tattoo, som genomförts tio gånger under de senaste 25 åren, har aldrig någonsin tidigare fått ett så bra ekonomiskt resultat.

Inte som vi tänkt
- Det gick inte riktigt som vi hade tänkt oss, det gick mycket, mycket bättre! säger Paul Hultberg på Eksjö kommun, tillika ekonomiskt ansvarig för Eksjö Tattoo.
- Vi har aldrig tidigare visat så bra siffror för något tattoo tidigare.
Arne Ullman, ordförande i föreningen berömmer alla involverade:
- Vi ser resultatet av många människors hårda arbete och ovärderliga insatser när vi gläds över årets succé.
- Men vi ser också hur viktig en bra marknadsföring är och vilken stor effekt det har för att skapa ett framgångsrikt evenemang, som ger ringar på vattnet för hela kommunen, säger han.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om