Hur hantera besvärliga?

Alla har vi någon gång stött på "besvärliga" personer. Men hanterar vi dem på ett bra sätt och hur ska man egentligen göra? Detta var något som pedagog Lars JO Larsson föreläste om för personalen på Höglandssjukhuset.

Eksjö/Mariannelund2007-10-10 06:36

Föreläsningen hölls under en heldag för kommunerna på Höglandet och det var både primärvård- och slutenvårdspersonal som var inbjudna till föreläsningen i Höglandssjukhusets aula.
Syftet med föreläsningen var att inspirera och stärka deltagarnas kunskaper i att bemöta och hantera besvärliga personer. Utbildningen vände sig i första hand till personer som deltar i Europeiska Socialfonden-projektet. Det var en av de sista utbildningsdagarna inom projektet, som varit mycket omfattande.

Utan att bli irriterad
Det var alltså för en fullsatt aula som Lars JO Larsson berättade om hemligheten att bemöta jobbiga människor utan att själv bli alltför irriterad på dem.
Lars JO Larsson är pedagog på Confex AB och har lång erfarenhet av att utbilda inom kommunikation och kundservice. Han arbetar med övertygande kommunikation i kundmöten av olika slag men även med olika personligheter som vi möter i arbetet.
Under dagen kom det fram att alla som lyssnade på föreläsningen någon gång träffat på en besvärlig människa och en del erkände att de själva nog också kunnat uppfattats som besvärliga vissa gånger.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om