Frustrationen att inte nå polisen ökar i landet. Både hos allmänhet och media.
Något som Veckans Brott på TV tog upp i veckan där tittarna kunde följa Camilla Kvartofts utmattning och rastlöshet när hon via 114114 försökte nå polisen?
Något av en repris av detta men i form av en verklig händelse inträffade i Mariannelund i veckan.
På onsdagskvällen bröts lugnet invid torget i Mariannelund av ett kraftigt glaskross.
En bakruta på en Volvo som stod parkerad invid Centrumhuset slogs sönder.
– De måste ha haft med sig någon form av föremål för att slå sönder rutan. De använde inte någon sten, säger ägaren, som efteråt fått ta hand om glassplitter i massor utöver det besvär och kostnad som okynnet innebär.
– Rutan var tonad så de trodde säkert det fanns något att stjäla. Men det var tomt, säger han.
Ett vittne som befann sig i närheten såg två personer på platsen och sprang efter dem.
Polis larmades för att anmäla brottet och få fatt på gärningsmännen. Men här tog allt mer eller mindre stopp.
– Jag ringde först 112 men det fanns inga poliser tillgängliga så då kopplades jag vidare för att anmäla brottet. Jag satt nog i minst tio minuter och väntade innan jag placerades i en telefonkö och fick plats sex i kön, berättar vittnet.
– Här satt jag i en halvtimme och väntade innan jag blev kopplad till 112 igen. De kopplade sedan tillbaka mig och då hade jag plötsligt nummer åtta i kön.
– Då la jag på, säger vittnet som då var mäkta frustrerad.
En timme senare gjorde personen ett nytt försök.
– Då tog det 20 minuter att komma fram, säger personen.
Polisen skulle därefter ringa upp dagen efter.
Två misstänkta personer finns, personer som är kända av polisen sedan tidigare.
I en överenskommelse mellan Polismyndigheten i Jönköpings län och Eksjö kommun (ett så kallat medborgarlöfte) för 2017, som började gälla från och med undertecknandet i höstas, står bland annat att polisen ska ha en ökad polisiär närvaro i de östra delarna av kommunen.