Hultsfredsfestivalen åtnjuter ett enormt publikintresse. Inte bara från de runt 30 000 som kommer till Hultsfred, utan också från i runda slängar 90 000 andra över hela Europa som tagit del av konserterna via Hultsfred TV.
Music Link, som driver den webbaserade tv-stationen har i år sprängt alla besöksgränser.
- Vi har haft över 90 000 besök sedan festivalen, säger Daniel Johansson som sköter tv-sändningarna på nätet.
TV-stationen erbjuder i dag 30 konserter från årets festival, plus 20 talet intervjuer med olika artister och allehanda reportage från festivalen.
Alltsammans ligger ute på internet. Färdigt att hämta hem. Fast det gäller förstås att ha en hyggligt snabb förbindelse.
Under hösten räknar Daniel dessutom med att tv-sändningarna ska utökas ytterligare, med direktsända konserter från Metropol.
- Mål och syfte med tv-sändningarna är att marknadsföra allt som har med Hultsfred och musik att göra, säger Daniel.
Alltså inte bara det som händer inom Rockpartysfären, även om det blivit mest sådant så här långt.
Men Daniel är inte alls främmande för att ta grejerna med sig och åka till Virserum och musikdagarna nästa år, om det skulle bli aktuellt.
- Det vore riktigt kul, tycker han, vi bor ju i en riktig musikkommun.
90 000 festivalbesökare
Årets Hultsfredsfestival har besökts av 90 000 personer. På nätet. De webbaserade tvsändningarna från festivalen slår alla upptänkliga besöksrekord.- Det beror naturligtvis mycket på att allt fler skaffar bredband, säger Daniel Johansson på Music Link i Hultsfred. Det är han som håller i trådarna för den här tvstationen.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!