Bättre service och trimmad organisation

Hultsfreds kommun arbetar tillsammans med Högsby och Vimmerby på en fråga av nationellt intresse - att få fram en svensk standard och kvalitetscertifiering av kommunala näringslivstjänster.
- Vi skall testcertifiera våra egna tjänstemän i mars nästa år, berättar Malin Albertsson på utvecklingskontoret.

I den här gruppen från tre kommuner finns det både bygglovshandläggare, receptionister och jurister, personer som på olika sätt försöker bistå företagarna inom kommunen. Längst till höger står Trosas näringslivschef Jonas Ivervall.

I den här gruppen från tre kommuner finns det både bygglovshandläggare, receptionister och jurister, personer som på olika sätt försöker bistå företagarna inom kommunen. Längst till höger står Trosas näringslivschef Jonas Ivervall.

Foto:

Hultsfred2010-12-01 07:29


Arbetet har rent praktiskt varit igång i ett år inom de tre kommunerna och kontinuerligt sker en utveckling med den egna personalen.
I förra veckan träffades ett 30-tal personer från kommunerna för att på plats visa ut hur långt man kommit med kompetenshöjandet på respektive kommun. Med vid mötet var även Ann-Kristin Nilsson från ALMI och Trosas näringslivschef Jonas Ivervall.

Service och kvalitet
- Det jag har att berätta är hur företagarna själva uppfattar det bemötande de får. Deras erfarenheter är många gånger olika och det är bra att höra om en företagares vardag, för att kunna jämföra, menade Ann-Kristin Nilsson.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om