De som vill handla något ätbart på caféet i stationshuset eller få hjälp med att köpa en biljett möts numera av en låst dörr. Sedan grannfastigheten drabbats av vattenläcka, används lokalen tillfälligt som personalutrymme åt busschaufförerna.
– Det som varit så bra att kunna springa in där och handla något att äta medan tåget stannar till på perrongen, säger en resenär som ryckte i dörren.
Mattias Jacobsson, som varit ombud åt KLT, är besviken på att hans provision inte höjts på fyra år för att motsvara allt arbete.
– Jag sa upp avtalet, KLT är bara mån om de större orterna, säger han. Det betyder att även caféet lades ner, de bar så att säga upp varandra. På så sätt berörs en heltidstjänst.
Titta Nilsson, försäljningsansvarig, menar istället att provisionen varit hög i jämförelse.
– Vi ser över vår försäljningsstrategi, så jag kan inte säga mer idag om framtida försäljningskanaler. Men vi strävar efter att ha någon form av bemannad verksamhet. Sedan behöver det nödvändigtvis inte vara i vår egen regi, utan det kan bli genom en ny återförsäljare, säger Titta Nilsson och fortsätter:
– Annars är egentligen behovet av försäljningsställe i Hultsfred extremt litet, det kommer förstås vägas in när vi tar ställning till hur vi går vidare.
84-årige Håkan Henriksson har värdesatt att få personlig hjälp.
– Det här tycker jag inte alls om, säger han.