Får inget stöd av ARN efter ekonomisk bluff

En Hultsfredsbo hade för avsikt att tjäna pengar – istället förlorade han pengar. Nu har han försökt ta hjälp av ARN för att få rätt.

En Hultsfredsbo har vänt sig till Allmänna reklamationsnämnden.

En Hultsfredsbo har vänt sig till Allmänna reklamationsnämnden.

Foto: TT Arkiv

Hultsfred2021-05-28 21:00

Mannen uppger att han köpt en tjänst, men fick varken ett konto eller några dokument. 

I anmälan framgår att han ska ha lovats att tjäna pengar, istället förlorade han pengar till ett utländskt företag.

Nu har mannen anmält en bank i Norge, i hopp om att få ersättning för de dragningar som gjorts på kortet.

ARN avslår kravet med motiveringen att anmälaren själv utfört transaktionerna och att det således inte är frågan om obehöriga transaktioner.

Banken skriver i sitt svar att "det xx beskriver är tyvärr ett vanligt modus relaterat till investeringsbedrägeri vilket finns beskrivet på Finansinspektionens hemsida och som banken varnat sina kunder för i nyhetsbrev".

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!