Beslutet var inte alldeles enkelt att fatta. Det krävde en hel del funderande, det behövde mogna fram helt enkelt.
- Jag vill ju egentligen att servicen ska bibehållas på orten, men nu går det inte längre, säger Elisabeth Jennerstrand.
Elisabeth öppnade Blomsterbutiken för tio år sedan. Verksamheten har gått bra. I alla fall relativt.
- Ja, den har gått runt i alla fall.
Drastisk nedgång
Bara en tredjedel av ortsborna är trogna kunder. Och det är inte tillräckligt.
- Jag befarar att många åker till större ställen för att handla och då passar de på att köpa sina blommor där, spekulerar Elisabeth Jennerstrand. Någon annan förklaring kan jag inte komma på.
Det är bara två år sedan som Elisabeth satsade i en ny lokal som dessutom handikappanpassades. Just för att servicen skulle få vara kvar på orten.
Under 2007 märkte hon dock en drastisk nedgång, omsättningen sjönk betydligt.
- Jag började fundera på att avveckla redan under vårkanten. Men så är man som man är och vill försöka en månad till. Man tror att det ska bli bättre.
Så Elisabeth sköt på beslutet. Hon höll i, in i det sista. Men nu går det som sagt inte längre.
Blombutik slår igen
Under 2007 har Elisabeth Jennerstrand märkt en drastisk nedgång. Kundunderlaget räcker helt enkelt inte till.Så nu avvecklar hon Blomsterbutiken i Järnforsen.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!