Hon och barnbarnen Astra och Milan, med samma efternamn, hajade till och blev stående en lång stund vid skyltfönstret för att titta och prata om allt de såg där inne.
Det är champagne på kylning, saker som snurrar, fluffiga sängkläder, fjäderprydnader, guld som glimmar och glamour...
– Blickarna bara drogs dit, det är ett rum som man liksom går in i, var deras spontana kommentar.
– Det har ju varit ett stort svart hål länge, sedan butiken slog igen. Det här är fantastiskt, tillägger Karen Skov.
Det har hållits lite halvhemligt vad Hotell Palace gör där bakom brunpappen. I helgen var det invigning för bara åtta personer.
– Helst hade vi velat ha en öppen invigning, men det går ju inte. Nu är tanken att man i dessa trista tider kan ta en promenad och gå och titta på allt. Vi hoppas det blir en aha-upplevelse, säger Christian Ryning, som äger hotellet tillsammans med Robert Lindberg.
Tanken är att skyltfönstret ska förändras över tid. Så Christian Ryning hoppas hitta en samarbetspartner, som vill bidra och låna ut saker.
– Nu är allt nyinköpt och budgeten på 100 000 sprack. Det skenade iväg lite, säger han och skrattar.
Är det försvarbart att satsa så mycket på ett skyltfönster?
– Egentligen inte. Men Hultsfredsborna gör allt för att stötta oss, så vi vill bjuda tillbaka på något sätt utöver hotellet. Och herre jösses vad det uppskattas har vi märkt. Man kan ju hoppas att fler hänger på, det kan bli Hultsfreds grej istället för tomma skyltfönster. Det är så deprimerande.