– Det är verkligen jättetråkigt, kommenterar hon. Även om man vetat att det varit tuffa tider i och med pandemin, så var jag ändå inte beredd på att det skulle sluta så här. Det är ändå många kunder som velat hjälpa oss. Det är vi evigt tacksamma för.
Beskedet om konkursen nådde henne på måndagen, på tisdagseftermiddagen var det hon som satte upp lappen om konkursen på dörren.
Vad har det fått för reaktioner?
– Vi stängde samtidigt som lappen kom upp, så vi hann aldrig möta kunderna. Däremot får vi väldigt mycket stöd på sociala medier, från folk som tycker det är väldigt tråkigt, säger hon och tillägger:
– Det kommer bli väldigt tomt i Hultsfred utan Family House, butiken har ändå tillfört mycket till handeln.
Therese Kjellman tillträdde som butikschef för Hultsfredsbutiken så sent som i september. Fram till dess hade det ändå gått någorlunda skapligt, men den andra vågen på hösten slog hårdare mot försäljningen.
– Då verkligen kände vi att folk valde att hålla sig inne och handla på nätet. Black Friday och julhandeln blev inte alls som vi hoppats, utan det gick sämre än väntat.
Vad tror du om möjligheterna att det ändå löser sig på något sätt?
– Vi håller tummarna, kanske kommer det in en ny ägare i bilden och vi får vara kvar. Hoppet är det sista som sviker. För mig personligen är det här det roligaste jag gjort i yrkesväg, varje dag har jag älskat att gå till jobbet.
Hur tänker du om framtiden?
– Beskedet kom som sagt som en chock, jag har nog inte riktigt landat i det än.