Palace Hotells ägare Christian Ryning och Robert Lindberg har länge känt att det är trist med ett tomt skyltfönster i H-city.
Sedan någon vecka tillbaka är de i full gång att renovera, inreda och få utlopp för lite kreativt arbete i skyltfönstret.
Kan du avslöja vad som händer bakom brunpappen?
– Vi har lagt heltäckningsmatta, målat, tapetserat och möblerat ett hotellrum. Tanken är att skapa typ ett "NK-skyltfönster", som ska förändras med jämna mellanrum och saker ska röra på sig – vara publikdragande är tanken.
Varför gör ni det här?
– Det har varit jättetufft under pandemin, det har tagit på oss. Men – Hultsfredsborna har alltid stöttat oss, så nu vill vi bjuda tillbaka. Särskilt under pandemin har de hjälpt oss att hålla oss över ytan, så vi kunnat hanka oss fram bra. Det är inte alla som har det så privilegierat, säger Christian Ryning.
– Vi vill också gärna ha ett levande centrum och så ger det oss ju lite reklam, så det är en win-win-situation.
Skyltfönstret kommer att avtäckas till levande musik och mat. När vill man dock inte berätta, för att inte riskera locka till folksamling.
– Helst skulle vi vilja bjuda in hela Hultsfred till en öppen invigning, men som situationen ser ut blir det bara en exklusiv skara.
Reaktionerna lät inte vänta på sig. Invånarna uppskattar att det satsas i centrum.
Bland andra Susan Andersen tycker hela grejen är spännande.
– Det är så roligt när någon vågar satsa i Hultsfred, och det har de verkligen gjort, säger hon.