– Ur kommunal synvinkel är det mycket attraktivt att kunna informera i ett tidsenligt och spännande medie. Idag måste man synas för att tränga igenom bruset. Då gäller det att verkligen utnyttja alla kanaler som finns, menar kommunens näringslivsstrateg Michael Leijonhud.
Företaget Krepart har tidigare etablerat storbildsskärmar i Oskarshamn, Mönsterås och Högsby. Trots att ekonomin är ansträngd för många företag väljer alltså Krepart att satsa på Hultsfred som nästa ort.
– Det är tuffa coronatider men vi viker inte från vår strategi. Här finns många potentiella LED-annonsörer och det geografiska läget är väldigt passande, enligt företagets vice vd Alexander Carlsson.
– Varken kommuninvånare eller besökare lär missa LED-skärmen och dess budskap på Oskarsgatan vid Hultsfreds norra in- och utfart som dessutom är ett expansivt område, säger VD Mikael Petersson.
Planen att företaget ska fortsätta etablera LED-skärmar på fler orter inom den närmsta framtiden, och enligt Petersson känns satsningen i Hultsfred speciell.
– För mig som ursprungligen kommer från Hultsfreds kommun känns det extra kul att göra den här satsningen i mina gamla hemtrakter, menar Petersson.
Michael Leijonhud framhåller att kommunens medverkan handlar om att skapa framtidstro och samtidigt hjälpa företag och verksamheter i regionen att visa upp sig.
– Satsningen gynnar näringslivet i hela kommunen, menar han.