För som den Àr nu kan den knappast rÀknas som vÀg, anser flera anonyma personer som vi pratat med. Den Àr tÀckt med grovt grus som gör det besvÀrligt för bÄde rullstolar och barnvagnar. Det Àr mycket trafik pÄ den hÀr vÀgen, och det blir lÀtt trÄngt om Àven fotgÀngare, och cyklar ska vara med och trÀngas om utrymmet.
Det blir resultatet av att gÄngvÀgen inte Àr fÀrdig, hÀvdar en av kritikerna.
â Men det kommer att bli bĂ€ttre, tröstar Simon RĂ„sbacken pĂ„ ĂSK. Redan innan semestern kommer vĂ€gen att jĂ€mnas till och göras bĂ€ttre.
Men asfalteringen fÄr vÀnta ett tag till. Ledningarna till gatljuset Àr dock framdragna, och stolparna kommer att sÀttas upp vad det lider.
â Anledningen till att det ser ur som det gör, sĂ€ger RĂ„sbacken, Ă€r att vi vill vĂ€nta in anslutningen till Ancotts fastighet. Dessutom har vi en hel del grĂ€vning kvar inne pĂ„ kvarteret Batteriet. SĂ„ för att slippa göra och göra om fĂ„r det vara som det Ă€r sĂ„ lĂ€nge.
â Att först asfaltera och sedan grĂ€va upp Ă€r nĂ„got vi vill undvika, sĂ€ger RĂ„sbacken. Vi lĂ„ter det vara sĂ„ hĂ€r nu.
Arbetet inne pÄ kvarteret Batteriet har kommit igÄng sedan nÄgra veckor tillbaka. Det Àr mycket grÀvning som ska göras dÀr, med ledningar, fiber och annan infrastruktur som mÄste finnas i backen.
Efter semestern kommer det jobbet att ta fart pÄ allvar, och Simon RÄsbacken rÀknar med att man ska kunna gÄ ut med mer information lÀngre fram.