Godmorgon UF ett steg närmare SM

Godmorgon UF har tagit ett stort steg mot målet att bli landets bästa UF-företag. Företaget har valts ut som ett av sex i Kalmar län, som ska granskas extra under mässan. De tre som faller juryn bäst i smaken får göra upp i SM.

Juryn berömmer arbetet med boken, som de tycker ger ett gediget intryck med en tydlig koppling till varför frukost är så viktigt.

Juryn berömmer arbetet med boken, som de tycker ger ett gediget intryck med en tydlig koppling till varför frukost är så viktigt.

Foto: Charlotte Madestam

Hultsfred2019-02-17 09:00

Godmorgon UF med Tilda Föghner, VD, Wilma Nilsson, ekonomiansvarig, och Moa Nilsson, produktansvarig, har tidigare vunnit idénästet i Västervik och kvalificerat sig som ett av tre företag som kan utses till Årets UF-företag i Hultsfreds kommun.

I dagarna fick de också det glädjande beskedet att man tagit sig vidare till länsfinalen, steg två av tre i SM-kvalet, som enda UF-företag i Hultsfreds och Vimmerby kommuner.

– Det känns fantastiskt roligt, och är ett kvitto på att hårt arbete lönar sig, säger Tilda Föghner.

Godmorgon UF har gjort en trendig kokbok, med snabba och enkla recept, speciellt riktad till de som inte äter frukost. Samtidigt som de vill inspirera frukostälskare med nya recept.

– Boken har sålt över förväntan, de första 200 är i det närmaste slut, så i dag har vi lagt en beställning på ytterligare 100, säger Wilma Nilsson.

På mässan i Kalmar den 20 mars kommer Godmorgon att granskas extra av en jury, som bedömer deras monter, hur väl den är kopplad till affärsidén, men också hur de marknadsför sig och sin produkt, tar emot kunderna och sticker ut i mängden bland övriga nästan 200 UF-företag. Och så ställs de inför juryn ännu en gång, med uppgiften att presentera sig och sin affärsidé.

– Jag vet att det är fem andra väldigt duktiga företag vi ställs emot, men gör vi det här bra och verkligen förbereder oss bra, tror jag att våra förutsättningar ser bra ut.

Motivering till varför Godmorgon UF kvalificerat sig till länsfinalen:

Företaget ger sammanvägt ett bra intryck.

Gör en bra pitch, varvar teknik och det märks att de tänkt igenom helheten.

De har på ett smart sätt lyckats marknadsföra sin bok och på så sätt fått till förbeställningar och sålt över förväntan.

De har under kort tid lyckats göra en bok som ger ett gediget intryck med en tydlig koppling till varför frukost är så viktigt.

De har även tajmat med tydliga målsättningar och deadlines, som bidragit till framgång.

De visar på ett bra samspel i företaget och visar på lärdom och utmaningar längs vägen.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!