Hultsfred bland de 30 bästa kommunerna på tillgänglighet via telefon

Hultsfreds kommun är bland de 30 bästa i Sverige, vad det gäller tillgänglighet via telefon.Och bedömningen av helhetsintrycket placerar Hultsfred på plats 44 av 147 kommuner.
Det är en klar förbättring från förra året, då kommunen kom på plats 95.

Foto: Lotta Madestam

Hultsfred2018-01-24 13:39
Det visar siffror från företaget Profitel, som för tredje året i rad undersökt effektivitet, kvalité och bemötande i telefon och e-post inom Hultsfreds kommun och Östra Smålands Kommunalteknikförbund.
‑ Glädjande att se att resultatet har förbättrats, eftersom vi hela tiden arbetar med att förbättra servicen för våra kommuninvånare, säger Malin Albertsson, turism- och informationschef.
I 63 procent av samtalen som ringdes fick frågeställaren kontakt inom 60 sekunder och svar på frågan. 64 procent av de ringda samtalen ledde också till ett bra svar på frågan, medan snittet för alla kommuner var 59 procent.
När det gäller intresse och engagemang, ligger Hultsfreds kommun på genomsnittet jämfört med andra kommuner. Kommunen får dock ett lägre resultat på bemötande och att ge information. Undersökningen visar även att svarstid efter koppling till person som svarar på frågan kan behöva förkortas.
Även när det gäller frågor via e-post får kommunen ett gott betyg, om än
något lägre än förra året. 92 procent av e-posten besvarades inom ett dygn och medelsvarstiden för e-post var fyra timmar.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om