Kaxar upp sig igen

Reklamkampanjen "Vi mjölkar kor, inte Sveriges bönder" fick Arla att se rött och hota med stämning.
Nu har Emåmejeriet kaxat upp sig igen, men väljer att vara lite mer neutral med annonsen "vi mjölkar för framtiden, inte för världsmarknadspriset".

Patrik Evertsson presenterar ny kampanj, som dock inte upprört Arla så här långt.

Patrik Evertsson presenterar ny kampanj, som dock inte upprört Arla så här långt.

Foto:

Hultsfred2016-07-06 18:00

Arla har inte ringt än i alla fall, så den här har nog inte tagit så illa, säger Emåmejeriets VD Patrik Evertsson.

Den förra kampanjen fick som bekant Arla att ilskna till ordentligt i slutet av förra året. Om inte Emåmejeriet stoppade kampanjen "Vi mjölkar kor, inte Sveriges bönder" omedelbart, hotade man stämma det lilla mejeriet.

Vi har en ny annonskampanj sedan två-tre veckor tillbaka med lite samma tema, men inte heller nu är vår avsikt att sparka mejerijätten i skrevet, säger Evertsson. Utan vi mer bara konstaterar vad vi gör, att vi vill vara i Sverige och närområdet och finnas lång tid.

Förra kampanjen fick en enorm genomslagskraft, inte minst sedan media uppmärksammat Arlas reaktion. Och inte heller den här gången lät reaktionen vänta på sig från allmänheten, även om man valde den lite mjukare linjen.

Har ni medvetet hållit igen den här gången, för att inte reta upp Arla?

Ja, lite så är det. Men vi tycker fortfarande inte att vi gjorde fel förra gången. Att vi tog bort kampanjen berodde mer på att vi inte har tillräckliga ekonomiska muskler för att ta strid mot jätten, även om vi tror att vi hade gått i mål med den om vi fått saken prövad juridiskt.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om