Nu är Coopbutiken klar efter ombyggnationen. 150 kvadratmeter dåligt utnyttjad yta i ena hörnet har byggts bort med hjälp av två nya väggar.
– Vi har fått det till oss från kunderna att butiken varit tom och att det sett tråkigt ut, säger nya butikschefen Ellen Svensson.
Samtidigt som outnyttjad yta är borta har huvudgången gjorts bredare, för att göra det luftigare och mer överskådligt för kunderna.
– Vi har gjort en mer modern och renodlad Coopbutik, varor har flyttats om för att få det mer logiskt och det är mer välfyllt på hyllorna. Det har vi också fått klagomål på tidigare, tillägger Ellen Svensson.
Är det här lösningen nu?
– Ja, jag hoppas att kunderna ska känna att det är en mer inspirerande butik att handla i. Målet är att vinna tillbaka kunderna och att de inser att butiken är en extremt viktig del i att vi ska ha ett levande centrum.
Om ni tappat kunder under en tid, varför har åtgärden dröjt?
– Det är en relativt ny ledning, som sett på det med lite nya ögon och som är mån om att det ska bli bra nu. Vi är väldigt taggade allihop, säger Ellen Svensson, som även jobbat hårt med att bygga en bättre teamkänsla bland personalen.
Samtidigt har öppettiderna minskats mellan en och fyra timmar beroende på dag i syfte att öka servicen.
– Vi har märkt att kundflödet är litet kvällar och helger, så genom att anpassa öppethållandet får vi mer personal på golvet som kan serva kunderna bättre när de är här, förklarar Ellen Svensson.