- Det är inte direkt dålig stämning, säger klassföreståndare Susanne Östenberg, men vi vill få den ännu bättre.
Egentligen påbörjades det här kvalitétsarbetet, som man säger i skolans värld, redan förra året, med en extra satsning på aktiviteter i åldersblandade grupper.
- Skolans mål var att alla skulle lära känna varandra bättre över gränserna, säger Susanne Östenberg.
Vänskapsarbetet
Under tisdagen fortsatte det här vänskapsarbetet. Naturligtvis i åldersblandade grupper.
Inbjudna var 14 avgångselever och lärarna Mikael Bohman och Inga-Lill Bjerkert från barn- och fritidsprogrammet, som ombetts lära eleverna nya skolgårdslekar.
- Det här är bästa sättet att jobba på för oss, när vi inte bara pratar om saker, utan får komma ut och göra det också, i verkligheten, tillsammans med barn, säger Mikael Bohman. Så vi är väldigt glada över att få vara här.
Lekar ska främja vänskapen på Venhagskolan
Nya skolgårdslekar är ett redskap för bättre sammanhållning och färre bråk.Elever från barn- och fritidsprogrammet fick en viktig roll i det arbetet på Venhagskolan.
Det gällde att hålla sig undan bollen, något som Marcus Skoog lyckades med. Han hoppade undan, så bollen nuddade marken först.
Foto:
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!