Så
sent som i fredags utsågs Hultsfred Vintage, som drivs av Jesper Ström och
Simon Konradsson, till Årets UF-företag på Företagargalan.
Dess
för innan har de också hunnit ta hem pris i UF-tävlingen Idénästet, med sina
glas med festivalaffischer, som de gör av återvunna och bearbetade glasflaskor.
‑ Då
var vi väldigt segervissa, säger Jesper Ström. Vi filade till och med på
segertalet, medan de andra företagen presenterade sig för juryn.
Stenhård konkurrens
Men –
nu är konkurrensen väldigt tuff. För att inte säga stenhård.
‑ Vi
hoppas ta hem kategorin ”Hållbart företagande”, det är där vi tror att vi har
vår chans. Men vi vet inte alls, här finns många bra UF-företag.
Så
den här gången har ni inte förberett något segertal?
‑
Nej, det har vi inte vågat, säger Jesper Ström och skrattar.
Juryn ska säga sitt
Just
nu är det en spänd väntan på att juryn ska avslöja pristagarna i de tio
kategorierna.
Så
länge marknadsför grabbarna sitt företag till alla mässbesökare i den monter de
byggt upp med samma tema som själva företaget, det vill säga med en lite gammal och lantlig stil.
‑
Mycket går i grått som loggan, det håller samma mönster.
Vad har ni fått för respons idag?
- Väldigt bra faktiskt, framför allt på just montern.
Ni
tror inte på pris i kategorin Årets monter” då?
‑ Nej,
konkurrensen är för hård. Här finns många väldigt fina montrar. Skulle vi få ett pris, blir det en väldig bonus.