Tyst i luren hos Höjdings

Det har varit tyst i luren hos Magnus Höjding och hans föräldrar i Målilla sedan den 5 januari.
Han har fått flera löften av Telia att felet ska åtgärdas, men inget har infriats.

Tyst i luren hos Magnus Höjding och hans föräldrar. Sedan den 5 januari har de inte kunnat använda sin telefon. Foto: Charlotte Madestam

Tyst i luren hos Magnus Höjding och hans föräldrar. Sedan den 5 januari har de inte kunnat använda sin telefon. Foto: Charlotte Madestam

Foto:

Hultsfred2017-01-20 08:00

Det är drygt två veckor sedan nu som den fasta telefonin slutade fungera hos Höjdings. Vid felanmälan fick han beskedet att det skulle åtgärdas senast inom fem dagar, men telefonen fortsatte vara lika tyst som innan.

- Den 17 januari fungerade telefonen plötsligt under större delen av dagen, men så blev det tyst igen, säger Magnus Höjding.

Hos Telia har han inte fått någon respons.

- Det gör mig både besviken, irriterad och arg. Telia har en väldigt dålig service till sina kunder. Det är tur mina föräldrar inte är beroende av larm, men det är illa nog att behöva vänta så här länge och inte kunna lita på att man ska bli hjälpt den dagen de utlovat. Mina föräldrar har heller ingen mobiltelefon, så de saknar helt möjligheten att ringa och ta emot samtal.

Magnus Höjding har ringt Telia i flera omgångar, men via dem kommer han ingenstans. Så han tog saken i egna händer och sökte hjälp via entreprenören Ericsson LSS, som sköter det tekniska för Telias räkning visade det sig.

- De har gett mig bra besked, men jag kan inte annat än ifrågasätta att man som kund ska behöva gå via entreprenören, via ett telefonnummer som jag behövt jaga rätt på själv, för att få information.

- Via dem har jag äntligen fått förklarat för mig att felet ligger i gatan här på Doktorsvägen, förmodligen är det en fuktskada i kopparkabeln någonstans och vid skiftande väderlek som nu kommer och går felet.

På torsdagen hade Magnus Höjding och hans föräldrar fortfarande inte fått tillbaka telefonin. Och de saknar helt information från Telia.

- Man kan tycka att de borde ha en dialog med sina kunder, så man vet vad som gäller. Klart man blir frustrerad, särskilt som jag tvingats sitta i kö två och en halv timme för att komma fram på deras telefonnummer. Sådant här gör att man tappar förtroendet för Telia som operatör.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om