Klockan 23 på torsdagskvällen gick fristen ut för Norwegians 23 långivare för att ta ställning till om de ska ge det konkurshotade företaget en chans att överleva coronakrisen.
Långivarna sitter på obligationer utgivna av Norwegian på motsvarande 1,2 miljarder dollar. Norwegian erbjöd först långivarna 41,7 procent av aktierna som ersättning för dessa lån.
Runt klockan 16 på torsdagen skulle långivarna ha tagit ställning till förslaget. Men förhandlingarna drog ut på tiden, och Norwegian kom med ett nytt, generösare erbjudande.
Tre av fyra
Vad vd Jacob Schram kallade för "det sista erbjudandet" går ut på att hälften av skulderna samt 80 procent av ett så kallat konvertibelt obligationslån värt 150 miljoner dollar ska kvittas mot aktierna. Dessutom slängs intäkterna från försäljningen av de mest lukrativa avgångarna på Gatwick i London in som pant.
Långivarna fick fram till klockan 23 på torsdagskvällen på sig att bestämma sig. Men sedan blev det tyst.
Först sent på fredagseftermiddagen kom beskedet om att samtalen fortsätter. I ett börsmeddelande uppger nu företaget att de fick "robust" stöd från tre av fyra grupper långivare, men att förslaget fick 62 procent stöd från den sista gruppen av obligationsinnehavare, vilket inte räcker eftersom två tredjedels majoritet krävs.
"Konstruktiv dialog"
Norwegian skriver att en fortsatt konstruktiv dialog med den sista gruppen pågår för att komma fram till en lösning som får tillräcklig majoritet.
"Tyvärr kunde vi inte nå en överenskommelse före tidsfristen, men förhandlingarna kommer att fortsätta under helgen för att hitta en lösning", säger Jacob Schram enligt börsmeddelandet.
Norwegian informerar nyhetsbyrån NTB på fredagen att inga ytterligare kommentarer är att vänta utöver börsmeddelandet.
Norwegians fyra bemanningsbolag i Sverige och Danmark, med totalt 4 700 piloter och kabinanställda, ansökte för drygt en vecka sedan om konkurs.