Sardarizadeh granskar varje dag flödet som ofiltrerat går ut till den kinesiska videotjänsten Tiktoks enorma användarskara, varav många är barn och ungdomar. Mycket av det innehåll som rör Rysslands invasion av Ukraina är felaktigt eller vilseledande, enligt honom.
– Tiktok har verkligen inte ett bra krig, säger han.
Några exempel är återanvända videoklipp från tidigare konflikter, äkta klipp som presenteras på ett vilseledande sätt och falska direktsändningar som i själva verket består av gamla bilder eller klipp från tv-spel.
– Miljoner går in och tittar. De lägger till och med till fejkade skottljud och explosioner, säger Shayan Sardarizadeh.
Tiktok uppger på sin blogg att man använder både teknik och människor för att granska innehållet. Men enligt de experter AFP talat med är Tiktok sämre på att bekämpa desinformation än Facebook, Instagram och Twitter.
Chine Labbe på Newsguard förklarar också att ett problem är att användarna tar del av klipp efter klipp utan sammanhang.
– Det är svårt nog för vuxna att särskilja det som är verkligt från propagandan om Ukraina. Att unga användare matas med den här felaktiga informationen är verkligt bekymmersamt, säger hon.