I stället söker man nu andra lösningar för en bättre trafiksituation i samhället. Som det är i dag, är det en omfattande lastbilstrafik till och ifrån industrierna, genom bland annat villaområden.
Därför väcktes planerna på en ny infart direkt från riksvägen in till industriområdet.
– Men det skulle kräva en ny bro över Emån, säger kommunalrådet Lars Rosander (C), och eftersom Trafikverket inte vill vara med, faller kostnaden på kommunen och industrierna.
I stället söker man nu andra lösningar på problemet. Som till exempel att bredda de befintliga gatorna för att göra det lättare för den tunga trafiken.
– Trafikverket har ju lagt ner järnvägen nu, säger Lars Rosander, som ser en möjlighet till lösning där.
I projektet ingår också att skapa en bra rastplats för övernattande lastbilschaufförer, så att de kan parkera över natten utan att störa någon. Det ska också finnas bra sanitära anläggningar på rastplatsen.
– En centralt belägen rastplats är väldigt viktig, säger oppositionsrådet Tomas Söreling (S).
Kommunstyrelsens arbetsutskott ger nu ÖSK i uppdrag att jobba vidare med vad man kallar åtgärdspaket A. Alltså att se vad det går att göra med de befintliga gatorna. Tanken är att den översynen ska vara klar till nästa vår.
Men trots det går inte planerna på en ny infart i papperskorgen. Inte än i alla fall. De får ligga kvar som plan B tills vidare.