Inspektionen för vård och omsorg genomför just nu en mycket omfattad utredning av tandläkarmottagningen efter att ett antal klagomål om bristfälliga behandingar, skyhöga räkningar med mera, kommit in.
Nu har även Försäkringskassan startat en utredning och man planerar att polisanmäla verksamheten.
Enligt Lars Sjödin, försäkringsodontologisk koordinator på Försäkringskassan är det ett av de största misstänkta bedrägerifallen på senare år vad gäller tandvårdsförsäkringen.
– Vi har sett att de inte kan visa upp i journaler eller röntgenbilder att patienterna har det här behovet, men de har begärt ersättning för dem och kommit upp i den höga ersättningsnivån på 85 procent, säger han till Radio P4 Jönköping.
Eftersom man tidigare begärt in handlingar på utförda behandlingar, men inte fått dem, har Försäkringskassan hittills återkrävt 800 000 kronor.
Mohanad Asalya, företrädare för tandläkarmottagningen, säger till radion att det inte skett något olagligt.