- Den nya tjänsten gör det enklare och smidigare för kunderna att genomföra sina beställningar direkt via systembolaget.se, vilket innebär en förbättrad service för kunder som tidigare gjort sina beställningar hos Systembolagets ombud, säger Peter Lundvall, driftansvarig för e-kanalen, i ett pressmeddelande.
Tjänsten fungerar som övriga e-beställningar på systembolaget.se, med skillnaden att det från den 18 februari blir möjligt att få varorna levererade till sitt närmsta ombud. Tjänsten infördes stegvis hos ett 60-tal ombud i november för att från den 18 februari kunna erbjudas hos samtliga av Systembolagets ca 500 ombud.
Lättare att handla alkohol på nätet - nu utökar systembolaget sin e-handel
Från och med den 18 februari kan alla kunder beställa direkt via Systembolagets hemsida för att sedan hämta ut sin beställning hos något av Systembolagets 500 ombud.
Foto: Scanpix
Foto:
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!