I år höll Kinda Lärcentrum och Allhamra gymnasieskola sin avslutning i Församlingsgården i Kisa. Långborden var uppradade och buffén stod redo att serveras. Stämningen var på topp och på scenen presenterades avgångsklasserna.
Det är sammanlagt elva elever som nu är klara med sina studier med språkinriktning och teknisk inriktning. Med bland annat behörighet till gymnasie- och högskolestudier väntar en ljus framtid. Mentorerna för klass IMYRK13 och SI3, Emelie Danielsson och Karin Löfving, känner sig mycket stolta och glada över sina elever.
– Vi på SI har aldrig haft så många elever med så fina betyg, säger Danielsson.
Mentorerna har mycket goda förhoppningar för sina elevers framtid. De ser dem som mycket goda föredömen för andra elever.
– Det är helt fantastiskt och vi är jättestolta, säger Löfving.
Teknikcollage Allhamra delade i år ut sitt stipendium till Sahil Zeraki med motiveringen:
”Sahil har nått goda resultat i utbildningen, varit en bra kamrat, visat god initiativ- och samarbetsförmåga ochutvecklats till en yrkesman vi är stolta över”.
Han fick även ta emot Södra Vi-företaget Ljunghälls stipendium för sina prestationer och driv och hans framgång visas ytterligare med att han redan har jobb på Swedish Tissues.
– Jag är jätteglad, jag har kämpat hårt för det här, säger Zeraki.
Allhamra gymnasieskolas skolstipendium delades ut till två elever för sitt goda kamratskap. Hodan Husein Ibraahim och Yasin Hussieni blev tilldelade detta med motiveringen: ”Genom sin motivation, vilja att lära och sitt goda kamratskap varit en god förebild och representant för sina skolkamrater och skolan.”
Extraordinär
I avgångsklassen blev ytterligare en elev uppmärksammad för sin skoltid. Libin Hasan Mahamed fick ta emot Teknikcollage Allhamra och Allhamra gymnasieskolas jämställdhetsstipendium med motiveringen:
”Libin har under sin skoltid varit en god förebild och representant för sina skolkamrater och skolan. Hon har genom extraordinära insatser delat med sig av sina kunskaper och erfarenheter och på så sätt bidragit i skolans strävan att motverka begränsningar som grundar sig på föreställningar om kön och på social eller kulturell bakgrund”.