Mårten Borgny i Kålstorp några kilometer söder om Tidersrum driver eget företag hemma på gården. Han renoverar uteslutande äldre Mercedes bilar från 1950 till 1970-talet.
Vår tidning skrev för en vecka sedan om hur han drabbades av ström- och telefonavbrotten efter stormen Pers framfart den 14 januari. Strömmen fick han tillbaka efter tio dagar.
I torsdags fick han tillbaka den fasta telefonin på gården.
- Telias kundservice är under all kritik. Det finns egentligen inte någon service alls när det är strömavbrott för oss som bor på landsbygden, menar Mårten Borgny.
Mårten Borgny har två abonnemang för fast telefoni på gården och två abonnemang för mobiltelefon. Samtliga fyra abonnemang genom Telia. Problemet han har haft är att komma i kontakt med Telias kundservice under tiden det varit strömavbrott.
- Tack vare att jag har ett mobil abonnemang med Telenor har jag kunnat ringa på den telefonen och även kopplat upp mig mot internet, säger Mårten Borgny.
Telias service var usel efter stormen
Förra fredagen skrev vår tidning om hur Mårten Borgny i Kålstorp drabbades under ström- och telefon avbrotten efter stormen Pers härjningar för tre veckor sedan. Strömmen kom tillbaka efter tio dagar och i torsdags började telefonen att fungera igen.
Sedan i torsdags fungerar telefonen hemma hos Mårten Borgny i Kålstorp. Men han ger inte mycket för Telias service under avbrottet. Foto: Lars-Göran Bexell
Foto:
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!