"Vi har en stark handel och service"

Den 10 maj landar den i brevlådan. Till 2 400 hushåll, i och runt Kisa, skickar Attraktionskraft och Handel & Service ut en detaljerad katalog med allt vad centralorten har att erbjuda.
- Det gäller att informera om det vi har, säger Bruno Larsson.

Kinda2016-04-23 06:51

Nu är den femte upplagan klar. Sedan år 2011 har Attraktionskraft Kisa och Handel & Service gett ut en övergripande katalog. En katalog som på ett detaljerat sätt räknar upp de butiker, företag och andra inrättningar som har sitt säte i Kindas centralort. Till grund för initiativet låg ett växande missnöje över den så kallade "Lokaldelen".

- Ja den försämrades bara efter varje år, med färre annonser och mindre text. Vi såg inte att den gjorde någon större nytta, och det kostade ju pengar också, säger Johan Isaxon, ordförande i Handel & Service.

Med Attraktionskraft Kisa som finansiärer är det ett enkelt sätt för aktörerna att visa upp sig. Förutom att 2 400 hushåll i och omkring Kisa får katalogen i sin brevlåda den 10 maj skickas det även ut till sommarboenden en månad senare.

- Vi har en stark handel och service i Kisa och det gäller att vi informerar om det, säger Bruno Larsson från Attraktionskraft Kisa och fortsätter:

- Det här är en liten grej vi kan göra för att stärka dem ytterligare.

I höst kommer det att undersökas om ett framtida samarbete med föreningen "Leva och bo i Rimforsa" är aktuellt.

- Det vore fint att kunna marknadsföra hela Kinda gemensamt, men det ligger ju mycket ideellt arbete bakom, säger Larsson.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om