"Vi tror på Rimforsas framtid"

Ett 20-tal personer ingår i den nya intressegruppen Attraktionskraft Rimforsa. Målsättningen är att utveckla samhället genom olika åtgärder. - Vi tror på Rimforsas framtid, säger handlaren Kenneth Thörnberg.

Kenneth Thörnberg på Ica Supermarket, ljusdesignern Torbjörn Jarnhed, Torgny Kargén på Woody Bygghandel och Måns Borgny på Rimforsa Bio är fyra av medlemmarna i Attraktionskraft Rimforsa. De uppmanar ortsborna att lämna tips och idéer i de nyuppsatta förslagslådorna.

Kenneth Thörnberg på Ica Supermarket, ljusdesignern Torbjörn Jarnhed, Torgny Kargén på Woody Bygghandel och Måns Borgny på Rimforsa Bio är fyra av medlemmarna i Attraktionskraft Rimforsa. De uppmanar ortsborna att lämna tips och idéer i de nyuppsatta förslagslådorna.

Foto:

Kinda2014-06-24 06:56


Sedan starten 2011 har Attraktionskraft Kisa blivit ett känt begrepp. Tack vare ett gediget arbete har Bruno Larsson, Pär-Magnus Jonsson och de övriga eldsjälarna i gruppen genomfört flera av sina idéer. Det senaste exemplet är stationsområdet i Kisa som snyggades till i förra veckan.

Samma upplägg
Nu har det startats en liknande intressegrupp i Rimforsa - som mycket riktigt heter Attraktionskraft Rimforsa.
Det är ett 20-tal personer som ingår i gruppen, bland annat näringsidkare, arbetsvilliga pensionärer, samt representanter från föreningslivet och skolan.
- De här tankarna har funnits sedan julskyltningen förra året. I våras fick vi besök av Bruno Larsson som berättade om Attraktionskraft Kisa. Vi gillade vad vi hörde och har i stort sett kopierat deras upplägg, säger Kenneth Thörnberg på Ica Supermarket i Rimforsa.
Målsättningen är att utveckla Rimforsa och göra samhället mer attraktivt. Den färska gruppen har redan skrivit upp 17 punkter på sin lista.
Hur kan torget bli trevligare? Välkomstskyltar på riksvägen? Går det att få till en riktigt bra lekpark? Det är några av frågorna som är prioriterade hos Attraktionskraft Rimforsa.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om