Det är en Kindabo som anmält till Eon att han inte vill betala för elen under tiden han enligt hyreskontraktet inte ens hade tillträde till lägenheten.
Den klagande vänder sig nu till ARN, Allmänna reklamationsnämnden med sitt klagomål på Eon. Anmälan är väldigt kortfattad och rör egentligen bara ett belopp på 30 till 50 kronor.
"De tvingar mig att betala för elva dagar då jag inte bodde i lägenheten. Det kan jag visa på kontraktet".
"Ditt problem"
Anmälaren skriver till ARN att han vände sig till elleverantören Eon i början av september i fjol med ett önskemål att få en ny faktura.
-Med ett belopp som faktiskt gällde mig. Jag har sparat alla dokument där datumen framgår.
Vad svarade då Eon?
-Ditt problem att betala förra gästens el.
Nu vill Kindabon få dels 30 till 50 kronor i ersättning, för den debiterade elen, när han inte bodde i lägenheten, samt 500 kronor extra för sitt arbete:
-Har ju ringt och stått i telefonkö i flera timmar.