Länsförsäkringar blir digitala på två östgötaorter

Länsförsäkringar Östgöta lägger ner sitt Kisakontor samtidigt som bolagets Mjölbykontor blir det man kallar ett "renodlat rådgivningskontor".

Länsförsäkringar Östgöta lägger ner sitt Kisakontor.

Länsförsäkringar Östgöta lägger ner sitt Kisakontor.

Foto: Helena Landstedt/TT

Kisa2023-12-15 12:46

Trots att verksamheten i Kinda kommun beskrivs som mycket viktig så stängs kontoret 29 mars nästa år. Skälet, enligt Marie Aktö, chef för marknad och kommunikation, är att allt fler möten med kunder sker digitalt och att kunder också frågar efter mer digitala lösningar.

Detta förstärktes också under pandemin, skriver Marie Aktö i ett pressmeddelande. I det framgår också att kunder i Kinda kommer att erbjudas utbildning i hur man kan nyttja företagets digitala tjänster.

Enligt Gustaf Eriksson, franchisetagare Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är Kinda kommun mycket viktig för företaget och han utlovar en fortsatt stark närvaro i kommunen.

undefined
Den 29 mars stängs kontoret i Kisa. Därefter får Kisaborna kontakta Länsförsäkringar digitalt eller besöka ett annat kontor.

Det som i pressmeddelandet beskrivs som en satsning i Mjölby innebär att Länsförsäkringar Östgöta ska utöka antalet privat- och företagsrådgivare. I Mjölby kommer kontoret hållas öppet till 18 juni och efter det kommer kunderna att erbjudas tidsbokad rådgivning. Även i Mjölby kan man få utbildning i hur man använder digitala tjänster.

Enligt Marie Aktö innebär förändringarna att servicen till de digitala kunderna kommer att bli mycket bättre och att det också är där som efterfrågan är störst.

"Som lokalt kundägt bolag är det viktigt att vara lyhörda för hur kunderna vill ha kontakt och hjälp av oss. Därför lägger vi också stort fokus på att förbättra den digitala servicen, samtidigt som vi fortsätter att ha öppet för spontana kundbesök på tre orter i länet. Dessutom har vi öppet för bokade rådgivningsbesök på fyra orter", står det i pressmeddelandet.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!