Mötte pandemin med kampanj - Drog in 400 000

För att möta coronakrisen startade Skobes en kampanj - dels för att få igång den egna försäljningen men också för att stötta andra. Totalt drog den in 400 000 kronor.

Björn Wallroth, platsansvarig vid Skobes i Kisa, berättar att bilfirman delat ut presentkort för 400 000 kronor i en kampanj för att möta coronakrisens konsekvenser.

Björn Wallroth, platsansvarig vid Skobes i Kisa, berättar att bilfirman delat ut presentkort för 400 000 kronor i en kampanj för att möta coronakrisens konsekvenser.

Foto: Arkiv/Max Elofsson

Kisa2020-08-11 22:00

– Pandemin har påverkat hela samhället. Syftet med den här kampanjen var att få folk att köpa bilar hos oss samtidigt som vi stöttade våra kollegor i närområdet, förklarar Björn Wallroth, platsansvarig i Kisa.

Genom att under en tid dela ut presentkort värda 3 000 kronor till varje kund som köpt en begagnad bil har firman kunnat stötta handeln på alla orter de är verksamma. 30 000 kronor har gått till Kisa - 50 000 till Vimmerby.

Vilka har fått pengarna?

– För att kunna administrera kampanjen har vi varit tvungna att köpa presentkort som gäller "överallt", och då har centrumföreningarna varit vårt alternativ, avslutar Wallroth.

Karta: Skobes Bil i Kisa
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!