– Eko, ropar Anna Svensson Johansson ut i bilutställningslokalen som nästan är tom. Hon jobbar som bilförsäljare på Grahns Bilar i Kisa.
Vad bristen beror på är tydligt. Flera delar av världen är nedstängd under pandemin.
– Det är brist på flera detaljer. Något som saknas är halvledare och det är många sådana i bilar. Det gäller hela teknikbranschen.
Att det finns få bilar redo att säljas påverkar företaget men många bilar kommer efter beställning.
– Beställer du en ny bil idag kan den vara redo inom tre till fyra månader.
Men Grahns Bilar har aldrig stått helt utan fordon. Många har de beställt i förväg.
– Vi har sålt ut nästan allt vi har haft hemma, säger Anna Svensson Johansson.
På Skobes i Kisa är det också tomt i lokalerna.
– Det är fördröjning på nästan all elektronik. Det är en global halvledarkris som pågår, säger Roger Karlsson, servicechef på Skobes i Kisa.
Bristen på bilar resulterar i en tom hall och få bilar att visa upp för kunder.
Daniel Lindberg, marknadschef på Skobes för Vimmerby och Kisa, menar att förseningarna inte påverkar försäljningen anmärkningsvärt.
– Det vi märker av mest är att flödet av nya bilar är segt. Fabrikerna kan inte bygga bilarna i rätt takt. Det sker en förskjutning.
Bristen på nya bilar har däremot gjort att efterfrågan på begagnade bilar är allt större, men utbudet är litet.
– När nybilsleveranserna går långsamt får vi heller inte in några begagnade bilar, säger Daniel Lindberg.