Säga vad man vill om politikerna från Linköping men man ger inte upp fajten om att tidigarelägga byggandet av Ostlänken.
Nu reagerar kommunstyrelsen ordförande i Linköping över rikrevisorernas kritik.
Redan år 2007 var Paul Lindvall i Stockholm och träffade Carl Cederschiöld, regeringens förhandlingsman, för att diskutera avtalet mellan regionernas järnvägsintressenter och staten om medfinansiering av Citytunneln.
Därefter har våra regionala politiker väntat förgäves på synliga budgetbevis för en tåginvestering.
Ostlänken har tid efter annan plockats bort ur regeringens agenda vilket fått Norrköping och Linköping att ändra strategi. Nu är det dubbelspår mellan de båda största östgötakommunerna som gäller.
- Jag stämmer inte in i kritiken från Riksrevisionen. Delar av den kanske stämmer men inte helheten, säger Paul Lindvall som fortfarande hoppas att få ett besked i den statliga höstbudgeten när konkreta investeringar kan komma.
- Jag anser att förhandlingarna med regeringens förhandlingsman, Carl Cederschiöld, sköttes på ett mycket bra och professionellt sätt. Det gavs och togs från båda håll och avtalet gäller naturligtvis.
Kastat pengar i tunneln?
En granskning från Riksrevisionen visar att Östergötlands och Mälardalens medfinansiering av Citybanan har lett till ökade risker för både staten och de berörda kommunerna.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!