Lyxhotell var mögligt - anmäler resebolaget efter långresa

En man anmäler nu Vingresor efter att en resa till Kuba och ett förväntat boende på ett lyxhotell vilket var fullt med mögel, smutsiga bestick och ett förväntat besök i paradiset blev istället rent helvete.

Linköping2016-02-22 15:22

Linköpingsparet hade sparat ihop till sin drömresa och betalade närmare 50 000 kronor för en vistelse på lyxhotell i på Kuba.

I sin anmälan till Allmänna reklamationsnämnden vittnar de om smutsiga sängkläder, smutsiga bestick och tallrikar, skitiga sängkläder och ett allmänt slitet hotell vilket inte var detsamma som Ving marknadsfört. Rummen de hade, efter klagomål fick de byta, var inte heller vad man marknadsfört och därför så anmäler nu Linköpingsparet Vingresor till ARN.

I den förekommande konversationen mellan Linköpingsparet och den kundansvarige på Ving kan man se att resebolaget där erbjudit både 3000 och 4000 kronor i ersättning vilket paret inte har kunnat acceptera.

Nu återstår att se vad ARN kommer fram till i sitt beslut.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om