Öppnar armarna för samverkan

Nu är den nya marknadsansvariga cityutvecklaren på plats. Hon heter Mia Athlöf och ska utveckla bolagets marknadsaktiviteter och event för att få in mer liv och rörelse i Linköpings stadskärna.

Mia Athlöf vill få in fler företag i cityföreningen, som ett steg mot större samverkan och i längden ett attraktivare och mer expanderat Linköping. Foto: Julia Kimell

Mia Athlöf vill få in fler företag i cityföreningen, som ett steg mot större samverkan och i längden ett attraktivare och mer expanderat Linköping. Foto: Julia Kimell

Foto:

Linköping2013-09-25 07:05


Framöver kommer hon rekognosera bland stadens företag för att få med dem i Cityföreningen.
- Ingen spaning - ingen aning, konstaterar hon. Linköping city samverkan har sina kontor i Näringslivets hus men Mia kommer att vara mycket ute på stan och nätverka med företag och kommun för att ta reda på vad de behöver och bjuda dem in till föreningen.
- Det är så samverkan fungerar och så de riktiga toppenidéerna kommer fram.Hennes mål är att besöka varenda butik, restaurang och kafé i hela Linköping city.

Driven marknadsförare
Mia kommer senast från Arenabolaget, så evenemangsbiten har hon i färskt minne. Under damernas fotbolls-EM i somras var hon projektledare för Fan zone på Stora torget. Evenemanget blev lyckat och hon är stolt över att kunna bevisa att Linköping visst kan vara en sommarstad trots att turneringen ägde rum mitt i varmaste juli. Dam-EM syntes överallt, ända från motorvägen och in i centrum. Staden var välbesökt "trots vackert väder". Detta kräver förstås samverkan för att få till.
- I detta projekt såg jag verkligen vinningen i ett samarbete mellan kommun, föreningsliv och näringsliv. Det går inte att genomföra utan att ha kommunen i ryggen. Det vi främst ska göra nu är att söka fler kanaler. Genom samverkan vill hon spegla hela Linköping i city.
- Det ska vara som ett kök: mysigt och livfullt och gärna med många kockar.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om