Pokémon in i livsmedels branschen

Ny gamla spelet Pokémon fortsätter sitt segertåg över hela världen. I bästa fall får man folk att gå ut och roa sig med mobiltelefonen i högsätet. I värsta fall skapar spelet irritation och till med en och annan olycka. Nu hakar även City Gross på Pokémonfebern genom att uppmuntra spelare att fånga Pokémons i, eller i närheten av affärskedjans butiker med bland annat en egen tävling.

Även City Gross haka på Pokémon trenden.

Även City Gross haka på Pokémon trenden.

Foto: Patrik Ekström

Linköping2016-07-28 16:00

Från och med igår använder City Gross helt nya begrepp kopplade till spelet Pokémon för att locka fler kunder.

Nyckelorden

PokeStops, Lure Modules och Incenses är nyckelord som tillsammans med en egen tävling och riktade erbjudanden används för att locka Pokémon Go-spelare att besöka City Gross.

– Vi märker att kunder spelar när de besöker våra butiker och har bestämt oss för att uppmuntra detta fenomen genom att bli en aktiv del av spelupplevelsen med en egen tävling och erbjudanden riktade till spelare, säger Thérèse Lundquist, ansvarig för satsningen på City Gross.

Förstapris i tävlingen är City Gross populära Matkasse i en månad med fem middagar per vecka för fyra personer.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om