Varnande exempel på Ågatan

Under sin sommarturné medverkar Gyllene Tider i kampanjen "Vem kör" som dryckesföretaget Carlsberg och restaurangkedjan Harrys står bakom. I Linköping är det restaurangchefen Helene Holmberg som är drivande i projektet.

Helene Holmberg, resturangchef på Harrys, tog en gång en bilnyckel för en gäst som skulle köra bil när denne druckigt.

Helene Holmberg, resturangchef på Harrys, tog en gång en bilnyckel för en gäst som skulle köra bil när denne druckigt.

Foto:

Linköping2013-07-18 07:06


Varje år dör drygt 70 personer till följd av att man kört bil i berusat tillstånd. Det vill inte vare sig Harrys eller deras restaurangchef Helene Holmberg medverka till.

Vill ta sitt ansvar
- Vi vill ta ett socialt ansvar och bidra till att våra gäster dricker mindre alkohol pch där av har vi sedan lång tid tillbaka breddat vårt sortiment med både alkoholfri öl, vin och cider. Att sedan ställa en krockskadad bil utanför vår entré väcker många tankar för våra gäster och under de kvällar den står här så brukar diskussionernas vågor gå höga. De allra flesta är positivt inställda till vår kampanj som vi nu kör för tredje året i rad.
Mycket forskning och fakta finns kring detta med rattonykterhet och många är engagerade i frågan med olika typer av åtgärder och kampanjer.

Så här illa kan det gå om man kör bil på fyllan.
Så här illa kan det gå om man kör bil på fyllan.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om