Det sa bara klick!

Du behöver inte drabbas av "wankelmod" för att nappa på följande kontaktannons: "Attraktiv asiatiska söker livskamrat för sköna stunder. Mitt utseende är något utöver det vanliga och många faller för mina lovordade kurvor. Söker dig med en stor plånbok och som gillar när det går snabbt. Svar till: möt våren i en Mazda RX8". Ja, det finns inte mycket att tveka över. Femtioåtta personer har redan fallit för frestelsen och alla har ett passionerat förhållande Men de lever farligt - för alla vill vänslas med leksaken!

Foto:

Mazda2005-02-11 08:45

Har du raggat febrilt men inte hittat den rätta? Ja, det är inte lätt att välja bland alla läckerheter och när man väl bestämt sig för en så hittar man en annan som oftast är mycket snyggare. Att välja sportbil är lika svårt som att söka partner via kontaktannons: man kan få ett rejält bottennapp eller säger det "klick" på direkten för att citera kungen. Vi har dejtat Mazda RX8 och den framkallar "klick" i mängder - både hos föraren och polisens fartkameror.

Osynliga dörrar
Med en gnutta envishet och jävlar anamma kommer man långt. Det bevisar inte minst japanerna som återlanserat den omdiskuterade wankelmotorn i Mazda RX8.
Konstruktionen har prövats flera gånger tidigare, men har oftast snubblat på mållinjen. Teknikersnillet Felix Wankel har idiotförklarats av många, men hämnden är ljuv. Nu kan nämligen den tyska doktorn rotera i sin grav - av lycka! Det är nämligen lätt att bli stormförtjust i sportbilen, eller ska vi våga skriva familjebil? I nya RX8 är nämligen mittstolpen skrotad och de osynliga bakdörrarna är hängda i bakkant.
Fyra racerfantaster kan således färdas riktigt bekvämt och plötsligt framstår det egotrippade sportbilsköpet vara riktigt vettigt! Ändå finns det en liten detalj som skrämmer vissa.
Bakportarna går nämligen inte att rubba om inte framdörrarna öppnas först - inget för folk med cellskräck alltså.
Att köra en bil med rotationskolvmotor är en väldigt speciell känsla. Den varvvilliga maskinen på 231 hästar arbetar praktiskt taget vibrationsfritt och soundet vid 9 500 varv är en fröjd för örat. Det beror på att kolven och cylindern ersatts av en snurrande trekantig rotor - vilket har inspirerat skaparna. Motivet återkommer nämligen som ett designtema på motorhuven, dimljusen, växelspaken och nackstöden. Coolt!
Eftersom testkärran är lackerad i "velocity red" så är kupén klädd i svart och rött nappaläder. Utrymmena är dessutom riktigt bra och som extra krydda sväljer bagaget två golfbagar. Är du dessutom försenad till golfrundan så passeras hundra efter drygt sex sekunder och toppfarten är 235. Amors pilar träffar hjärtat med oerhörd precision och har du 365 000 kronor så tveka inte att svara på kontaktannonsen i ingressen Det är bara att ringa 0300-318 00 och ge utlopp för dina känslor.
-Lycka till!

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!