Cola, CNN och Porsche

Ingen som landar på Atlantas internationella flygplats ska kunna undgå att se Porsches jättelogga och tre kilometer långa testbana. Flygplatsen är världens mest trafikerade och det tyska sportbilsmärket satsar ofattbara 700 miljoner kronor på en anläggning som ska få Porsche att lyfta i USA. Nu närmar sig invigningen med stormsteg!

Foto:

Notiser från bilvärlden2014-07-15 04:05


Åttio procent av USA:s befolkning har mindre än en tvåtimmarsflight till Atlanta och när man väl lämnat flygplanet så ska man kunna gå direkt från ankomsthallen till Porsches nya "upplevelsecenter". Anläggningen ska fungera som en terminal bland terminalerna.

Högtflygande planerEn nedlagd Fordfabrik intill flygplatsen håller just nu på att förvandlas till ett sportbilscenter med försäljning, service, museum och egna testbanor som ska klara av Porsches snabbaste modeller. Tanken är att tyskarnas återförsäljare runt om i USA ska flyga in sina lojala kunder för att testköra nya modeller samtidigt som man öppnar upp dörren för alla förstagångsköpare. Naturligtvis ingår VIP-behandling och allt som har med komfort att göra - det är ju USA. Flera restauranger, spa och hotell och alla tänkbara attribut för att göra upplevelsen minnesvärd och bidra till att öka försäljningen håller på att byggas. Anläggningen ska vara klar under hösten och Porsches målsättning är att deras första upplevelsecenter i staterna ska bli lika lockande som Atlantas mest kända turistattraktioner: Coca-Cola och CNN.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!