Hört & Hänt

Bilnyheter från världens alla hörn!

Foto:

Notiser från bilvärlden2014-05-22 04:05

Explosionsartad matchFinalen av Superbowl är den mest sedda tv-sändningen i USA. Världsartister uppträder live och annonsörerna duggar tätt. Bilföretagen har gjort detta till en match i sig och slåss varje år om vem som har den bästa reklamfilmen. Kia slår i år på stort och till sin hjälp har de tagit ingen mindre än Matrix-skådisen Laurence Fishburne som tagit på sig sin berömda trenchcoat och solglasögon i rollen som Morpheus. Den här gången jobbar han som betjänt och låter ett par få känna på lyxen i nya Kia K900. Gatubelysningen börjar explodera och bilar flyger omkring i vad som närmast liknar ett Matrix-inspirerat kaos.

Golfande miljardärFacebooks grundare Mark Zuckerberg lider knappas av storhetsvansinne. Grabben är god för närmare 130 miljarder kronor, men att leva lyxliv är inget som ligger honom varmt om hjärtat. Mark föredrar att klä sig i ett par slitna jeans och t-shirt och glida omkring i sin Volkswagen Golf GTI. När nyheten nådde tyskarnas högkvarter ville de givetvis att detta skulle uppmärksammas. Men vad ger man då till en grabb som kan köpa allt vad pengar har att erbjuda? Jo, de gav honom en tröja med GTI-logga och passade samtidigt på att spela in en reklamfilm. Det gäller att ta tillfället i akt!

Prestandamonster i skidmunderingFreestyleåkaren Jon Olsson har sålt sin "gamla" Audi R8 V10:a på Blocket och behöver därför en ny trotjänare. Men vad kan då möjligtvis ersätta supersportbilen med över 800 hästar under huven? Tja, kanske ett prestandamonster med bättre plats för skidutrustningen. Valet föll kanske inte helt otippat på en Audi RS6 Avant och bilen har folierats i samma camouflage-färger som han har på skiddressen. Vad kalaset kostar är inte känt, men så är han ju också sponsrad av ingen annan än - Audi!

Rullande reklampelareReklam - den finns precis överallt. På TV:n, i radion, i tidningar och i busskurer samt på webben. BMW vill inte vara sämre utan utvecklar just nu ett system som gör det möjligt att visa reklam i bilen. Tekniken ska integreras i bilarnas infotainmentsystem och ska använda sig av navigatorn för att ta reda på positionen och på så sätt kunna köra ut lämplig reklam via skärmen på instrumentpanelen. På så sätt kommer man att kunna få passande erbjudanden från närliggande restauranger och butiker.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!