NTM – med bland andra Norrköpings Tidningar, Östgöta Correspondenten, MVT, Västerviks-Tidningen och Vimmerby Tidning – kraftsamlar på den kreativa affären med nya reklambyrån Fluid.
NTM, liksom övriga Mediesverige, har sett hur önskemålen hos samarbetspartners förändrats i takt med att medielandskapets karta förändrats. Konkurrensen om de lokala reklaminvesteringarna ökar.
I veckan lanserades därför koncernens reklambyrå Fluid – ett resultat av en stor omorganisation av koncernens kreativa kompetenser.
– Vi ser ett ökat behov av att skapa och leverera slagkraftig kommunikation till våra kunder, både på lokal och nationell marknad. Genom satsningen på Fluid kan vi erbjuda hela kedjan, allt från innehållsproduktion till stark lokal distribution i både våra egna, men också externa kanaler. Vår styrka ligger i det lokala i kombination med den breda kompetens vi kan erbjuda, säger Lina Hedenström, vd för NTM-koncernen.
På Fluid arbetar drygt 50 personer inom foto, film, ljud, content, design och webb.
– Nu har vi samlat all kompetens inom kreativ produktion i en och samma avdelning, och ser till våra kunders behov för att leverera skräddarsydda varumärkesarbeten i stort och smått. Vi har verkligen kraftsamlat för att bli väldigt kompletta, säger Emelie Ingström, verksamhetschef för Fluid.
Hon menar att Fluid kan erbjuda kunderna all form av slagkraftig kommunikation.
– Genom satsningen på Fuid kan vi erbjuda hela kedjan, allt från innehållsproduktion till stark lokal distribution i både våra egna, men också externa kanaler.