Det är inte första gången som Edvard Svensson har fått fel post i brevlådan. För några år sedan fick han ett 20-tal främmande försändelser i brevlådan under en tidsperiod på ett år.
– Då blev jag förbannad och gick ner till posten i Gamleby. De hjälpte verkligen till och det blev bättre.
I förra veckan fick Edvard Svensson tre andra personers röstkort i brevlådan.
– Jag ringde Postnord och bad att någon skulle komma och hämta röstkorten, men inget har hänt. Röstkorten ska inte ens till närmaste grannarna och inte till någon som också heter Svensson i efternamn.
– Jag har försökt nå personerna som ska ha röstkorten på telefon, men inte lyckats. Vi röstar ju för samhällets bästa, och då kan ju inte röstkorten ligga hemma hos mig, säger Edvard Svensson som också tycker att det är problematiskt om fakturor hamnar i fel brevlåda.
– Är det så här i hela landet? frågar han sig.
Roinne Asp, produktionsområdeschef på Postnord, uppmanar Edvard Svensson att lägga röstkorten i en gul postlåda, så att de kommer till rätt adress. Han beklagar det inträffade och berättar att varje hushåll har ett eget så kallat kamfack där posten läggs vid sorteringen.
– Vi är extremt noga med röstkorten och gör uppföljningar hela tiden. Jag har inte fått tag på brevbäraren, så jag vet inte vad som hänt. Men jag har bett min produktionschef att prata med brevbäraren, så att han får ringa på och be om ursäkt och fråga hur ofta det har blivit fel, säger Roinne Asp och tillägger att det kommer in väldigt få klagomål om att post hamnat fel.