Ju mer Rimaster vuxit desto mindre plats har de haft i sina lokaler.
– Vi kom i ett läge förra året att vissa delar av personalen var tvungen att flytta på sju lådor för att få tag på den åttonde. Det var väldigt ineffektivt och det blev mycket frustration. Nu går det väldigt mycket smidigare att jobba, säger Rimasters VD Peter Sonevang efter att ha invigt den nya lokalen.
Efter lunch på onsdagen klippte Sonevang invignings-kabeln i den nya lokalen, där företaget jobbar med tillverkning av elprodukter, bland annat kablage och elskåp.
Nu är arbetsytan dubbelt så stor som tidigare och VD:n visar oss runt på coronasäkert avstånd.
– Tajmingen blev lite speciell nu under corona, säger han.
Många branscher går på knäna som konsekvens av pandemin.
Hur har ni drabbats?
– Vi har drabbats precis som alla andra branscher, men inte så att vi står inför en kris på något sätt, säger Sonevang.
Han berättar att de klarat sig bra eftersom de har flera olika sorters kunder i olika branscher. På produktionsavdelningen så har de inte behövt permittera alls. Däremot har man tidigare behövt permittera personal på tjänstemannasidan. Från och med första november är ingen permitterad på avdelningarna i Rimforsa.
– Nu har vi så mycket att göra så vi kör fullt från november.
Den nya lokalen ligger i samma byggnad som man verkat i tidigare. Sonevang berättar att man tagit i nu när de fyller hela i stället för halva den orangea byggnaden.
– Nu har vi plats att växa i. Att dubblera utrustningar, ta in ny teknologi och så vidare. Därigenom kan vi attrahera nya sorters kunder.
Rimaster hyr lokalen av fastighetsägaren Regenten (som ägs av Rimasters styrelseordförande Jan-Olof Andersson och grundaren/huvudägaren Per Carlsson) som investerat ett antal miljoner i lokalen.
– Det här något vi gör för att satsa på framtiden, men det är inte någonting som kommer störa vår lönsamhet. Det är en anpassad och balanserad satsning.
Efter att ha visat den nya rymliga lokalen så visar Sonevang även det nybyggda lunchrummet intill. Där finns det plats för mer personal än de som är anställda i dagsläget. I dagsläget är företaget inte i behov av någon ny personal, men om företaget fortsätter växa igen efter pandemin så kan det bli aktuellt.
– Det har att göra med kombinationen av vilka kunder vi får och hur mycket jobb och vilka sorts jobb vi får.