I en lång kö med bilar, draperade med kanadensiska flaggor, har demonstranter satt ut soffor och stolar på Ambassador Bridge som knyter samman Detroit, USA, med Windsor i Kanada.
Det är tredje dagen i rad som demonstranterna, som protesterar mot vaccinpass och restriktioner, blockerat bron i riktning mot Kanada.
Transporterna över Ambassador Bridge utgör 25 procent av all handel mellan de två länderna, och det kallas en av världens viktigaste handelsbroar. Oron över protesternas påverkan på ekonomin blir allt större.
Under onsdagen tvingades bilföretaget Ford stänga sin verksamhet i Windsor sedan bristen på reservdelar blivit för stor. Man har nu flyttat verksamheten, men i mindre skala, till Oakville.
"Stoppet på Detroit/Windsor-bron skadar kunder, anställda, leverantörer, samhällen och företag på båda sidor gränser", säger företaget i ett uttalande.
"Vi hoppas att situationen löser sig fort eftersom den kan komma att få en utbredd påverkan på alla biltillverkare i USA och Kanada".
Grillar och festar
Demonstranterna, de flesta av dem i stora pickups, har anslutit sig till den omfattande lastbilsprotesten som pågått, främst i huvudstaden Ottawa, sedan i januari. Det började som en protest mot kravet på vaccinpass för att korsa gränsen från USA men har breddats till kritik mot landets pandemiregler och krav på premiärminister Justin Trudeaus avgång.
En andra gränspassage i den västra provinsen Alberta har varit blockerad i dagar. Och på torsdagen stängde protesterande ner en tredje, nu i den centralt belägna provinsen Manitoba.
Huvudstaden har lamslagits av protesterna och under natten till torsdag rådde feststämning bland demonstranterna. Runt 400 lastbilar står fortfarande parkerade i närheten av premiärministerns kontor och demonstranterna grillar, spelar musik och tänder brasor. Myndigheterna har svarat med att förbjuda det högljudda tutandet som hindrat boende från att sova och polisen har varnat demonstranterna för att de kan åtalas för brott och deras bilar beslagtas om de fortsätter att "olagligt" täppa igen stadskärnans gator.
Men demonstranterna vägrar ge upp.
– Jag tror att regeringen och medier drastiskt har underskattat beslutsamheten och tålamodet hos lastbilschaufförerna, säger Benjamin Dichter, en av protestens arrangörer under ett framträdande i Ottawa.
Sprider sig
Fenomenet har inspirerat till liknande "protestkonvojer" i mindre skala, inte bara i andra städer i Kanada utan även exempelvis USA, Nya Zeeland och Europa. I Paris förbereder sig polisen nu för en lastbilsprotest som väntas anlända på fredag.
De flesta restriktioner i Kanada ligger på delstatsnivå och regleras inte av premiärministern.
Även USA kräver vaccinpass för inresor, så om kravet lyfts från kanadensiskt håll skulle det alltså göra liten skillnad för ovaccinerade förare och andra resenärer. 90 procent av lastbilschaufförerna i landet är också fullvaccinerade och fackförbund har fördömt protesterna.
Premiärminister Trudeau fortsätter att försvara vaccinpassen och kräver ett stopp på protesterna.
– Sanningen är att vaccinkravet, och det faktum att kanadensare tog sitt ansvar och vaccinerade sig till nästan 90 procent, säkrade att pandemin inte slog lika hårt mot Kanada som den gjort i andra delar av världen, säger han.